Co to jest ZORGTOESLAG ?

  1. Wymagane dokumenty

  2. Koszty i procedura

  3. Najczęstsze pytania

W związku ze zmianą ustawy o ubezpieczeniach zdrowotnych, od 1 Stycznia 2006 roku każda osoba pracująca na terenie Holandii zobowiązana jest wykupić pakiet ubezpieczenia zdrowotnego. Pakiet ten obejmuje podstawowy zakres usług medycznych i najczęściej wykupuje go twój pracodawca. Koszt takiego ubezpieczenia wynosi nawet do 150 EURO na miesiąc.

W celu zrekompensowania części ponoszonych na tel cel kosztów, możesz ubiegać się jednak o miesięczny dodatek / dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii, czyli właśnie tzw. Zorgtoeslag.

Świadczenie to jest bardzo często mylone ze zwrotem niewykorzystanego ubezpieczenia zdrowotnego z Holandii, które można było uzyskać do roku 2006.

Aktualnie można ubiegać się o dodatek / dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii za rok 2018 i 2019. Termin ubiegania się o Zorgtoeslag za rok 2018 upływa z dniem 31-08-2019.

Ile wynosi Zorgtoeslag w Holandii?

Za rok 2018, maksymalna kwota dodatku / dofinasowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii wynosi:

  • 94 EURO miesiąc.

Mogą ją uzyskać te osoby, których całkowity dochód brutto uzyskany w Holandii i pozostałych krajach w roku 2018, nie przekroczył kwoty 20500 EURO. Jeśli w roku 2018 Twój dochód brutto przekroczy 20500 EURO, wysokość przysługującej ci miesięcznej kwoty dodatku / dofinansowania Zorgtoeslag będzie proporcjonalnie zmniejszona.

Za rok 2019, maksymalna kwota dodatku / dofinasowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii wynosi:

  • 98 EURO miesiąc.

Mogą ją uzyskać te osoby, których całkowity dochód brutto uzyskany w Holandii i pozostałych krajach w roku 2019, nie przekroczy kwoty 21000 EURO. Jeśli w roku 2019 Twój dochód brutto przekroczy 21000 EURO, wysokość przysługującej ci miesięcznej kwoty dodatku / dofinansowania Zorgtoeslag będzie proporcjonalnie zmniejszona.

Zorgtoeslag może być wypłacany na dwa sposoby:

  • zaliczkowo w trakcie trwania danego roku, w miesięcznych ratach wypłacanych około 20 dnia każdego miesiąca, lub
  • jednorazowo po zakończeniu roku za który chcesz uzyskać dofinansowanie.

Jakie warunki trzeba spełniać, żeby otrzymać Zorgtoeslag w Holandii?

O zwrot dodatek dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag mogą starać się wszystkie osoby, które były ubezpieczone zdrowotnie w Holandii i których roczny dochód brutto (przychód) uzyskany w Holandii oraz pozostałych krajach:

- w roku 2018 nie przekroczył kwoty 28500 EURO,

- w roku 2019 nie przekroczył kwoty 29500 EURO.

Zorgtoeslag możesz uzyskać tylko za te miesiące, w których opłaciłeś(aś) składkę na holenderskie ubezpieczenie zdrowotne Zorgverzekering , w pierwszym dniu danego miesiąca.

W tym celu należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek do holenderskiego urzędu o nazwie Belastingdienst Toeslagen.

WYMAGANE DOKUMENTY

Aby ubiegać się o zwrot / dodatek / dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii potrzebne ci będą następujące dokumenty:

  • ZAŚWIADCZENIE O TERMINACH UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO W HOLANDII (tzw. VERZEKERDE PERIODE OVERZICHT)
    dotyczące roku za który chcesz ubiegać się o Zorgtoeslag.
    Jeżeli w danym roku byłeś(aś) ubezpieczony(a) w wielu ubezpieczalniach, potrzebne będzie zaświadczenie z każdej z nich.

    Jeżeli nie posiadasz wyżej wspomnianych dokumentów, zwróć się o ich wydanie do holenderskiego pracodawcy lub Twojej holenderskiej ubezpieczalni.

    Możemy też uzyskać powyższe dokumenty w Twoim imieniu. W takim wypadku prześlij na nasz adres e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. wiadomość o treści
    "proszę o uzyskanie mojego zaświadczenia o terminach ubezpieczenia zdrowotnego w holandii za rok ....."

  • KOPIĘ 3 OSTATNICH ODCINKÓW Z HOLENDERSKIEJ WYPŁATY - tak zwanych SALARIS z każdej firmy w której pracowałeś(aś) w Holandii, w roku za który ubiegasz się o Zorgtoeslag.

    Jeśli nie posiadasz takich dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swoich pracodawców.

>> powrót do listy pytań

 

KOSZTY I PROCEDURA

Zwrot / dodatek / dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii możesz załatwić u nas na dwa sposoby:

  • W siedzibie naszych biur: Racibórz - ul. Adama Mickiewicza 10A/3 (I piętro) lub Opole - ul. Ks. Hugona Kołłataja 10/1

    W takim wypadku całkowity koszt usługi wynosi 150 zł i jest płatny podczas wizyty w naszym biurze.

    Aby załatwić Zorgtoeslag bezpośrednio w naszej siedzibie, przyjdź do naszego biura i zabierz ze sobą następujące dokumenty:

    • ZAŚWIADCZENIE O TERMINACH UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO W HOLANDII (tzw. VERZEKERDE PERIODE OVERZICHT)
      dotyczące roku za który chcesz ubiegać się o Zorgtoeslag.
      Jeżeli w danym roku byłeś(aś) ubezpieczony w wielu ubezpieczalniach, potrzebne będzie zaświadczenie z każdej z nich.

      Jeżeli nie posiadasz wyżej wspomnianych dokumentów, zwróć się o ich wydanie do holenderskiego pracodawcy lub Twojej holenderskiej ubezpieczalni.

      Możemy też uzyskać powyższe dokumenty w Twoim imieniu. W takim wypadku prześlij na nasz adres e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. wiadomość o treści
      "proszę o uzyskanie mojego zaświadczenia o terminach ubezpieczenia zdrowotnego w holandii za rok ....."

    • KOPIĘ 3 OSTATNICH ODCINKÓW Z HOLENDERSKIEJ WYPŁATY - tak zwanych SALARIS z każdej firmy w której pracowałeś(aś) w Holandii, w roku za który ubiegasz się o Zorgtoeslag.

      Jeśli nie posiadasz takich dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swoich pracodawców.

    • TWÓJ NUMER KONTA BANKOWEGO, na który chcesz otrzymać przyznany ci Zorgtoeslag.

    Podczas wizyty w naszym biurze poinformujemy Cię o jaką kwotę dokładnie kwotę dodatku / dofinansowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag możesz dokładnie się ubiegać oraz jak będzie wyglądać przebieg sprawy jego przyznania.

    Jeśli zdecydujesz się załatwić Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, złożymy w twoim imieniu odpowiedni wniosek do urzędu Belastingdienst Toeslagen w Holandii.

  • Korespondencyjnie - poprzez e-mail.

    W takim wypadku całkowity koszt usługi wynosi 150 zł i jest płatny przelewem na nasze konto, po dostarczeniu nam kompletu dokumentów niezbędnych do realizacji usługi.

    Aby załatwić Zorgtoeslag korespondecyjnie wypełnij nasz internetowy formularz zgłoszeniowy, który znajdziesz w odnośniku poniżej. Formularz ten wypełnisz bez przesyłania nam jakichkolwiek dokumentów i zobowiązań.

    Kliknij TUTAJ, aby wypełnić nasz internetowy formularz zgłoszeniowy

    W odpowiedzi, otrzymasz na podany adres e-mail:

    • informację o dokładnej kwocie dodatku / dofinansowania Zorgtoeslag o jaką możesz się ubiegać,

    • informację o procedurze przebiegu załatwienia całej sprawy, oraz

    • listę dokumentów wymaganych do złożenia wniosku o jego przyznanie.

Jeśli z jakichś przyczyn, nie zechcesz załatwiać dodatku / dofinansowania Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, na tym etapie zakończymy twoją sprawę, bez ponoszenia żadnych kosztów i zobowiązań.

Jeżeli zdecydujesz się ubiegać o dodatek / dofinansowanie Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, prześlemy Ci numer konta, na który należy dokonać wpłaty w celu realizacji usługi. Po otrzymaniu twojej wpłaty, prześlemy do urzędu Belastingdienst Toeslagen w Holandii odpowiedni wniosek.

W odpowiedzi na złożony przez nas wniosek, otrzymasz z Holandii decyzję z informacją o przyznanej ci kwocie dodatku / dofinansowania Zorgtoeslag. Kliknij TUTAJ aby zobacz wzór decyzji o przyznaniu Zorgtoeslag.

Wkrótce po wydaniu decyzji, otrzymasz również przelew przyznanego ci dodatku / dofinansowania Zorgtoeslag na wskazane przez ciebie konto bankowe.

>> powrót do listy pytań

NAJCZĘSTSZE PYTANIA (FAQ)

  1. Co to jest Zorgtoeslag?

  2. Ile wynosi dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  3. Za które lata można załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  4. Jak załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  5. Co zrobić jeśli dostaje dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag, a nie pracuje już w Holandii?

  6. Dlaczego muszę zwrócić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag z Holandii?

  7. Jak wstrzymać dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  8. Jak zwrócić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii do Belastingdienst?

  9. Dlaczego nie dostałem dodatku/dofinansowania do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii ? Decyzja z zerem "0"

 

ZORGTOESLAG zwrot dodatek dofinansowanie do ubezpieczenia w Holandii Opole

ZORGTOESLAG zwrot dodatek dofinansowanie do ubezpieczenia w Holandii Racibórz

 

KONTAKT

Tel (32) 415 21 50

Tel (32) 417 20 70



Imię i nazwisko


Nr. telefonu


e-mail


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w powyższym formularzu, przez firmę Biuro Rozliczeń Zagranicznych ul. Stefana Batorego 47-400 Racibórz, celem przekazania mi dokumentów dotyczących wybranej usługi.