ZORGTOESLAG 2015 2016 - zwrot dodatek dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii

  1. Co to jest Zorgtoeslag ?

  2. Ile wynosi Zorgtoeslag w Holandii ?

  3. Jakie warunki trzeba spełniać, żeby otrzymać Zorgtoeslag w Holandii ?

  4. Jakie dokumenty są wymagane, żeby załatwić Zorgtoeslag w Holandii ?

  5. Za które lata można ubiegać się o Zorgtoeslag w Holandii ?

  6. Jak załatwić Zorgtoeslag w Holandii ?

UWAGA !!!
wnioski o zwrot / dodatek do ubezpieczenia ZORGTOESLAG

za rok 2015

będziemy przyjmować tylko do dnia
20-08-2016

Co to jest Zorgtoeslag?

W związku ze zmianą ustawy o ubezpieczeniach zdrowotnych, od 1 Stycznia 2006 roku każda osoba pracująca na terenie Holandii zobowiązana jest wykupić pakiet ubezpieczenia zdrowotnego. Pakiet ten obejmuje podstawowy zakres usług medycznych i najczęściej wykupuje go twój pracodawca. Koszt takiego ubezpieczenia wynosi nawet do 150 EURO na miesiąc.

W celu zrekompensowania części ponoszonych na tel cel kosztów, możesz ubiegać się jednak o miesięczny dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii, czyli właśnie tzw. Zorgtoeslag.

Świadczenie to jest bardzo często mylone ze zwrotem niewykorzystanego ubezpieczenia zdrowotnego z Holandii, które można było uzyskać do roku 2006.

>> powrót do listy pytań


Ile wynosi dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

Wysokość Zorgtoeslag uzależniona jest od osiąganego przez ciebie dochodu brutto oraz tego czy w danym roku miałeś(aś) współmałżonka lub partnera podatkowego.

Za rok 2015, maksymalna kwota dodatku/dofinasowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii wynosi:

  • 78 EURO miesiąc.

Mogą ją uyskać te osoby, których całkowity dochód brutto (przychód) uzyskany w Holandii i pozostałych krajach, w roku 2015, nie przekroczy kwoty 19510 EURO. Jeśli w roku 2015 twój dochód brutto przekroczy  19510 EURO, wysokość przysługującej ci miesięcznej kwoty dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag będzie proporcjonalnie zmniejszona.

Za rok 2016, maksymalna kwota dodatku/dofinasowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii wynosi:

  • 83 EURO miesiąc.

Mogą ją uzyskać te osoby, których całkowity dochód brutto uzyskany w Holandii i pozostałych krajach, w roku 2016, nie przekroczy kwoty 19774 EURO. Jeśli w roku 2016 twój dochód brutto przekroczy 19774 EURO, wysokość przysługującej ci miesięcznej kwoty dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag będzie proporcjonalnie zmniejszona.

Aby otrzymać dodatek/dofinansowanie Zorgtoeslag dla współmałżonka lub partnera podatkowego musi on mieć również opłacone składki na ubezpiecznie zdrowotne w Holandii. W przypadku małżeństw i partnerów podatkowych wypłacana jest tylko jedna wspólna kwota dofinansowanie dla obojga małżonków/partnerów.

Zorgtoeslag może być wypłacany na dwa sposoby:

  • zaliczkowo w trakcie trwania danego roku, w miesięcznych ratach wypłacanych około 20 dnia każdego miesiąca, lub
  • jednorazowo po zakończeniu roku za który chcesz uzyskać dofinansowanie.

>> powrót do listy pytań


Jakie warunki trzeba spełniać, żeby otrzymać dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

O dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag, mogą starać się wszystkie osoby których roczny dochód brutto (przychó) uzyskany w Holandii oraz pozostałych krajach:

- w roku 2015 nie przekroczył kwoty 26316 EURO,

- w roku 2016 nie przekroczył kwoty 27012 EURO.

Zorgtoeslag możesz uzyskać tylko za te miesiące, w których opłaciłeś(aś) składkę na holenderskie ubezpieczenie zdrowotne Zorgverzekering , w pierwszych dniach danego miesiąca.

W tym celu należy zamówić, wypełnić i złozyć odpowiedni wniosek do holenderskiego urzędu o nazwie Belastingdienst Toeslagen.

>> powrót do listy pytań


Jakie dokumenty są wymagane, żeby załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii ?

Aby ubiegać się o dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii potrzebne ci będą następujące dokumenty:

  • KOPIA TWOJEJ HOLENDERSKIEJ POLISY UBEZPIECZENIOWEJ lub
    ZAŚWIADCZENIE O TERMINACH TWOJEGO UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO W HOLANDII
    dotyczące roku za który chcesz ubiegać się o Zorgtoeslag.
    Jeżeli w danym roku pracowałeś u więcej niż jednego pracodawcy, musisz dołączyć kopie polisy od każdego z nich.

    Jeżeli nie posiadasz żadnego z wyżej wspomnianych dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swojego holenderskiego pracodawcy lub Twojej holenderskiej ubezpieczalni.

    Możemy też uzyskać w/w dokumenty w Twoim imieniu. W takim wypadku prześlij na nasz adres e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. wiadomość o treści
    "proszę o uzyskanie mojej polisy ubezpieczenia zdrowotnego w holandii za rok ....."
    oraz dołączenie do przesyłanej wiadomości
    skanu Twojej holenderskiej karty ubezpieczenia zdrowotnego.

  • KOPIĘ 3 OSTATNICH ODCINKÓW Z HOLENDERSKIEJ WYPŁATY - tak zwanych SALARIS z każdej firmy w której pracowałeś(aś) w Holandii, w roku za który ubiegasz się o Zorgtoeslag.

    Jeśli nie posiadasz takich dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swoich pracodawców.

  • TWÓJ NUMER KONTA BANKOWEGO, na który chcesz otrzymać przyznany ci Zorgtoeslag.

>> powrót do listy pytań


Za które lata można ubiegać się dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

Aktualnie można ubiegać się o dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii za rok 2015 i 2016.

Termin ubiegania się o Zorgtoeslag za rok 2015 upływa z dniem 31-08-2016.

>> powrót do listy pytań


Jak załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia w Holandii Zorgtoeslag?

Dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii możesz załatwić u nas na dwa sposoby:

  • W siedzibie naszego biura w Raciborzu, przy ulicy Stefana Batorego 7/5.

    W takim wypadku całkowity koszt usługi wynosi 150 zł i jest płatny podczas wizyty w naszym biurze.

    Aby załatwić Zorgtoeslag bezpośrednio w naszej siedzibie, przyjdź do naszego biura w Raciborzu i zabierz ze sobą następujące dokumenty:

    • KOPIA TWOJEJ HOLENDERSKIEJ POLISY UBEZPIECZENIOWEJ lub
      ZAŚWIADCZENIE O TERMINACH TWOJEGO UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO W HOLANDII
      dotyczące roku za który chcesz ubiegać się o Zorgtoeslag.
      Jeżeli w danym roku pracowałeś u więcej niż jednego pracodawcy, musisz dołączyć kopie polisy od każdego z nich.

      Jeżeli nie posiadasz żadnego z wyżej wspomnianych dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swojego holenderskiego pracodawcy lub Twojej holenderskiej ubezpieczalni.

      Możemy też uzyskać w/w dokumenty w Twoim imieniu. W takim wypadku prześlij na nasz adres e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. wiadomość o treści
      "proszę o uzyskanie mojej polisy ubezpieczenia zdrowotnego w holandii za rok ....."
      oraz dołączenie do przesyłanej wiadomości
      skanu Twojej holenderskiej karty ubezpieczenia zdrowotnego.

    • KOPIĘ 3 OSTATNICH ODCINKÓW Z HOLENDERSKIEJ WYPŁATY - tak zwanych SALARIS z każdej firmy w której pracowałeś(aś) w Holandii, w roku za który ubiegasz się o Zorgtoeslag.

      Jeśli nie posiadasz takich dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swoich pracodawców.

    • TWÓJ NUMER KONTA BANKOWEGO, na który chcesz otrzymać przyznany ci Zorgtoeslag.

    Podczas wizyty w naszym biurze poinformujemy Cię miedzy innymi o jaką kwotę dodatku/dofinansowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag możesz dokładnie się ubiegać oraz jak będzie wyglądać przebieg sprawy jego przyznania.

    Jeśli zdecydujesz się załatwić Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, złożymy w twoim imieniu odpowiedni wniosek o jego przyznanie do urzędu Belastingdienst Toeslagen w Holandii.

  • Korespondencyjnie.

    W takim wypadku całkowity koszt usługi wynosi 150 zł i jest płatny przelewem na nasze konto, po dostarczeniu nam kompletu dokumentów niezbędnych do realizacji usługi.

    Aby załatwić Zorgtoeslag korespondecyjnie wypełnij nasz internetowy formularz zgłoszeniowy, który znajdziesz w odnośniku poniżej. Formularz ten wypełnisz bez przesyłania nam jakichkolwiek dokumentów i zobowiązań.

    Kliknij TUTAJ, aby ubiegać się o ZORGTOESLAG Z HOLANDII

    W odpowiedzi, w ciągu 48 godzin,  otrzymasz na podany adres e-mail:

    • informację o kwocie dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag o jaką możesz się ubiegać,

    • informację o dokładnej procedurze przebiegu załatwienia całej sprawy, oraz

    • listę dokumentów wymaganych do złożenia wniosku o jego przyznanie.

Jeśli z jakichś przyczyn, nie zechcesz załatwiać dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, na tym etapie zakończymy twoją sprawę, bez ponoszenia żadnych kosztów i zobowiązań.

Jeżeli jednak zdecydujesz się załatwiać dodatek/dofinansowanie Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, prześlemy ci numer konta, na który należy dokonać wpłaty w celu rozpoczęcia realizacji usługi. Dopiero po otrzymaniu twojej wpłaty, prześlemy do urzędu Belastingdienst Toeslagen w Holandii odpowiedni wniosek.

W odpowiedzi na złożony przez nas wniosek, otrzymasz z Holandii decyzję z informacją o przyznanej ci kwocie dofinansowania/dodatku Zorgtoeslag. Kliknij TUTAJ aby zobacz wzór decyzji o przyznaniu Zorgtoeslag.

Wkrótce po wydaniu w/w decyzji, otrzymasz również przelew przyznanego ci dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag na wskazane przez ciebie konto bankowe.

>> powrót do listy pytań


Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

  1. Co to jest Zorgtoeslag?

  2. Ile wynosi dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  3. Za które lata można załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  4. Jak załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  5. Co zrobić jeśli dostaje dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag, a nie pracuje już w Holandii?

  6. Dlaczego muszę zwrócić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag z Holandii?

  7. Jak wstrzymać dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  8. Jak zwrócić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii do Belastingdienst?

  9. Dlaczego nie dostałem dodatku/dofinansowania do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii ? Decyzja z zerem "0"

 
KONTAKT

Tel (32) 415 21 50

Tel (32) 417 20 70



Imię i nazwisko


Nr. telefonu


e-mail


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w powyższym formularzu, przez firmę Biuro Rozliczeń Zagranicznych ul. Stefana Batorego 47-400 Racibórz, celem przekazania mi dokumentów dotyczących wybranej usługi.