Zorgtoeslag 2013 i 2014 - dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii

  1. Co to jest Zorgtoeslag ?

  2. Ile wynosi Zorgtoeslag w Holandii ?

  3. Jakie warunki trzeba spełniać, żeby otrzymać Zorgtoeslag w Holandii ?

  4. Jakie dokumenty są wymagane, żeby załatwić Zorgtoeslag w Holandii ?

  5. Za które lata można ubiegać się o Zorgtoeslag w Holandii ?

  6. Jak załatwić Zorgtoeslag w Holandii ?


Co to jest Zorgtoeslag?

W związku ze zmianą ustawy o ubezpieczeniach zdrowotnych, od 1 Stycznia 2006 roku każda osoba pracująca na terenie Holandii zobowiązana jest wykupić pakiet ubezpieczenia zdrowotnego. Pakiet ten obejmuje podstawowy zakres usług medycznych i najczęściej wykupuje go twój pracodawca. Koszt takiego ubezpieczenia wynosi nawet do 150 EURO na miesiąc.

W celu zrekompensowania części ponoszonych na tel cel kosztów, możesz ubiegać się jednak o miesięczny dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii, czyli właśnie tzw. Zorgtoeslag.

Świadczenie to jest bardzo często mylone ze zwrotem niewykorzystanego ubezpieczenia zdrowotnego z Holandii, które można było uzyskać do roku 2006.

>> powrót do listy pytań


Ile wynosi dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

Wysokość Zorgtoeslag uzależniona jest od osiąganego przez ciebie dochodu brutto oraz tego czy w danym roku miałeś(aś) współmałżonka lub partnera podatkowego.

Za rok 2013, maksymalna kwota dodatku/dofinasowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii wynosi:

  • 88 EURO miesiąc.

Mogą ją uyskać te osoby, których całkowity dochód brutto uzyskany w Holandii i pozostałych krajach, w roku 2013, nie przekroczy kwoty 19094 EURO. Jeśli w roku 2013 twój dochód brutto przekroczy  19094 EURO, wysokość przysługującej ci miesięcznej kwoty dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag będzie proporcjonalnie zmniejszona.

Za rok 2014, maksymalna kwota dodatku/dofinasowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii wynosi:

  • 72 EURO miesiąc.

Mogą ją uzyskać te osoby, których całkowity dochód brutto uzyskany w Holandii i pozostałych krajach, w roku 2014, nie przekroczy kwoty 19269 EURO. Jeśli w roku 2014 twój dochód brutto przekroczy 19269 EURO, wysokość przysługującej ci miesięcznej kwoty dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag będzie proporcjonalnie zmniejszona.

Aby otrzymać dodatek/dofinansowanie Zorgtoeslag dla współmałżonka lub partnera podatkowego musi on mieć również opłacone składki na ubezpiecznie zdrowotne w Holandii. W przypadku małżeństw i partnerów podatkowych wypłacana jest tylko jedna wspólna kwota dofinansowanie dla obojga małżonków/partnerów.

Zorgtoeslag może być wypłacany na dwa sposoby:

  • zaliczkowo w trakcie trwania danego roku, w miesięcznych ratach wypłacanych około 20 dnia każdego miesiąca, lub
  • jednorazowo po zakończeniu roku za który chcesz uzyskać dofinansowanie.

>> powrót do listy pytań


Jakie warunki trzeba spełniać, żeby otrzymać dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

O dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag, mogą starać się wszystkie osoby których roczny dochód brutto uzyskany w Holandii oraz pozostałych krajach:

- w roku 2013 nie przekroczył kwoty 30.939 EURO,

- w roku 2014 nie przekroczył kwoty 28.482 EURO.

Zorgtoeslag możesz uzyskać tylko za te miesiące, w których opłaciłeś(aś) składkę na holenderskie ubezpieczenie zdrowotne Zorgverzekering , w pierwszym dniu danego miesiąca.

W tym celu należy zamówić, wypełnić i złozyć odpowiedni wniosek do holenderskiego urzędu o nazwie Belastingdienst Toeslagen.

>> powrót do listy pytań


Jakie dokumenty są wymagane, żeby załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii ?

Aby ubiegać się o dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii potrzebne ci będą następujące dokumenty:

  • Twój holenderski numer podatkowy numer SoFi/BSN.

  • Numer konta bankowego, na który chcesz otrzymać przyznany ci Zorgtoeslag.

  • Kopia polisy, potwierdzającej zawarcie umowy na ubezpieczenie zdrowotne w Holandii, dotycząca roku za który chcesz ubiegać się o Zorgtoeslag. Jeżeli w danym roku pracowałeś u więcej niż jednego pracodawcy, musisz dołączyć kopie polisy od każdego z nich.

    Jeżeli nie posiadasz wyżej wspomnianych dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swojego pracodawcy lub firmy w której byłeś ubezpieczony.

  • Kopie 3 ostatnich odcinków z wypłaty - tzw. Salaris z każdej firmy w której pracowałeś(aś) w Holandii, w roku za który ubiegasz się o Zorgtoeslag.

    Jeśli nie posiadasz takich dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swoich pracodawców.

  • Dokumenty potwierdzające wysokość dochodu uzyskanego na terenie Holandii, dotyczące roku za który chcesz ubiegać się o Zorgtoeslag.

    Może to być albo twoja holenderska karta podatkowa Jaaropgaaf/Jaaropgave lub ostatni odcinek z wypłaty - tzw. Salaris, wydany ci przez pracodawcę.

>> powrót do listy pytań


Za które lata można ubiegać się dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

Aktualnie można ubiegać się o dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii za rok 2013 i 2014.

Termin ubiegania się o Zorgtoeslag za rok 2013 upływa z dniem 31-08-2014.

>> powrót do listy pytań


Jak załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia w Holandii Zorgtoeslag?

Dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii możesz załatwić u nas na dwa sposoby:

  • W siedzibie naszego biura w Raciborzu, przy ulicy Piwnej 14.

    W takim wypadku całkowity koszt usługi wynosi 120 zł i jest płatny podczas wizyty w naszym biurze.

    Aby załatwić Zorgtoeslag bezpośrednio w naszej siedzibie, przyjdź do naszego biura w Raciborzu i zabierz ze sobą następujące dokumenty:

    • Twój holenderski numer podatkowy numer SoFi/BSN.

    • Numer konta bankowego, na który chcesz otrzymać przyznany ci Zorgtoeslag.

    • Kopia polisy, potwierdzającej zawarcie umowy na ubezpieczenie zdrowotne w Holandii, dotycząca roku za który chcesz ubiegać się o Zorgtoeslag. Jeżeli w danym roku pracowałeś u więcej niż jednego pracodawcy, musisz dołączyć kopie polisy od każdego z nich.

      Jeżeli nie posiadasz wyżej wspomnianych dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swojego pracodawcy lub firmy w której byłeś ubezpieczony.

    • Kopie 3 ostatnich odcinków z wypłaty - tzw. Salaris z każdej firmy w której pracowałeś(aś) w Holandii, w roku za który ubiegasz się o Zorgtoeslag.

      Jeśli nie posiadasz takich dokumentów, zwróć się o ich wydanie do swoich pracodawców.

    • Dokumenty potwierdzające wysokość dochodu uzyskanego na terenie Holandii, dotyczące roku za który chcesz ubiegać się o Zorgtoeslag.

      Może to być albo twoja holenderska karta podatkowa Jaaropgaaf/Jaaropgave lub ostatni odcinek z wypłaty - tzw. Salaris, wydany ci przez pracodawcę.

    Podczas wizyty w naszym biurze poinformujemy cię m.in. o jaką kwotę dodatku/dofinansowania do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag możesz dokładnie się ubiegać oraz jak będzie wyglądać przebieg sprawy jego przyznania.

    Jeśli zdecydujesz się załatwić Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, złożymy w twoim imieniu odpowiedni wniosek o jego przyznanie do urzędu Belastingdienst Toeslagen w Holandii.

  • Korespondencyjnie.

    W takim wypadku całkowity koszt usługi wynosi 150 zł i jest płatny przelewem na nasze konto, po dostarczeniu nam kompletu dokumentów niezbędnych do realizacji usługi.

    Aby załatwić Zorgtoeslag korespondecyjnie wypełnij nasz internetowy formularz zgłoszeniowy, który znajdziesz w odnośniku poniżej. Formularz ten wypełnisz bez przesyłania nam jakichkolwiek dokumentów i zobowiązań.

    Kliknij TUTAJ, aby ubiegać się o ZORGTOESLAG Z HOLANDII

    W odpowiedzi, w ciągu 48 godzin,  otrzymasz na podany adres e-mail:

    • informację o kwocie dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag o jaką możesz się ubiegać,

    • informację o dokładnej procedurze przebiegu załatwienia całej sprawy, oraz

    • listę dokumentów wymaganych do złożenia wniosku o jego przyznanie.

Jeśli z jakichś przyczyn, nie zechcesz załatwiać dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, na tym etapie zakończymy twoją sprawę, bez ponoszenia żadnych kosztów i zobowiązań.

Jeżeli jednak zdecydujesz się załatwiać dodatek/dofinansowanie Zorgtoeslag za naszym pośrednictwem, prześlemy ci numer konta, na który należy dokonać wpłaty w celu rozpoczęcia realizacji usługi. Dopiero po otrzymaniu twojej wpłaty, prześlemy do urzędu Belastingdienst Toeslagen w Holandii odpowiedni wniosek.

W odpowiedzi na złożony przez nas wniosek, otrzymasz z Holandii decyzję z informacją o przyznanej ci kwocie dofinansowania/dodatku Zorgtoeslag. Kliknij TUTAJ aby zobacz wzór decyzji o przyznaniu Zorgtoeslag.

Wkrótce po wydaniu w/w decyzji, otrzymasz również przelew przyznanego ci dodatku/dofinansowania Zorgtoeslag na wskazane przez ciebie konto bankowe.

>> powrót do listy pytań


Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

  1. Co to jest Zorgtoeslag?

  2. Ile wynosi dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  3. Za które lata można załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  4. Jak załatwić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  5. Co zrobić jeśli dostaje dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag, a nie pracuje już w Holandii?

  6. Dlaczego muszę zwrócić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag z Holandii?

  7. Jak wstrzymać dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii?

  8. Jak zwrócić dodatek/dofinansowanie do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii do Belastingdienst?

  9. Dlaczego nie dostałem dodatku/dofinansowania do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii ? Decyzja z zerem "0"

 

KONTAKT

Tel (32) 415 21 50

Tel (32) 417 20 70



Imię i nazwisko


Nr. telefonu


e-mail


Wypełnij pola poniżej jeśli chcesz otrzymać dokumenty również tradycyjną pocztą.

Ulica i nr domu


Kod pocztowy i miasto


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z regulaminem.