ZORGTOESLAG - dlaczego trzeba zwracać
dodatek dofinansowanie zwrot ubezpieczenia z Holandii ?
Dlaczego muszę oddać zwrot ubezpieczenia z Holandii ?
Dlaczego trzeba zwracać dodatek dofinansowanie Zorgtoeslag ?
Jeśli dostałeś(aś) decyzję w sprawie Zogtoeslag z załączonym żółtym czekiem / poleceniem zapłaty, oznacza to że musisz zwrócić urzędowi Belastingdienst pieniądze z przyznanego ci wcześniej dodatku dofinansowania zwrotu ubezpieczenia z Holandii.
Przyczyn takiej sytuacji może być wiele.
Poniżej opiszemy te, które dotyczą większości przypadków.
1. Nie wstrzymanie Zorgtoeslag po zakończeniu pracy w Holandii.
Przykład:
Pracowałeś(aś) w Holandii od 1 Marca 2019 roku.
Złożyłeś wniosek o przyznanie ci Zorgtoeslag począwszy od daty 01-03-2019.
W Lipcu zjechałeś(aś) do Polski i nie pracowałeś(aś) już w Holandii w roku 2019.
Od Lipca 2019 nie byłeś(aś) już ubezpieczony(a) zdrowotnie w Holandii.
Po wyjeździe z Holandii nie złożyłeś(aś) do urzędu Belastingdienst wniosku o wstrzymanie wypłaty Zorgtoeslag i nadal otrzymywałeś(aś) pieniądze z tego tytułu.
W związku z powyższym, urząd Belastingdienst wzywa Cię do zwrotu pieniędzy za wszystkie te miesiące, w których nie miałeś(aś) do nich prawa.
UWAGA !
W przypadku nie złożenia wniosku o wstrzymanie Zorgtoeslag za dany rok, urząd Belastingdienst często sam przedłuża jego wypłacanie na rok kolejny.
2. Brak opłaconego ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii.
Dodatek dofinansowanie zwrot ubezpieczenia z Holandii Zorgtoeslag należy ci się tylko za te miesiące, w których ty lub twój pracodawca opłaciliście składkę na holenderskie ubepzieczenie zdrowotne, czyli tzw. Zorgverzekering, w pierwszym dniu danego miesiąca.
Jeżeli w jakimś miesiącu nie byłeś(aś) ubezpieczony w Holandii w pierwszym jego dniu, a przyznano Ci za niego Zorgtoeslag, to również musisz go zwrócić.
3. Brak informacji o okresach twojego ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii.
Czasami zdarza się, że pomimo opłacenia ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii, urząd Belastingdienst wzywa Cię niesłusznie do zwrotu przyznanego ci wcześniej świadczenia Zorgtoeslag.
Powodem tego, jest nie posiadanie przez urząd Belastingdienst informacji o okresach twojego holenderskiego ubezpieczenia.
W takim wypadku należy przygotować i złożyć do urzędu Belastingdienst stosowne odwołanie sprzeciw od otrzymanej decyzji z wezwaniem do zapłaty.
W celu uzyskania pomocy w tej sprawie, skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez e-mail.
ZORGTOESLAG - częste pytania